facebook

Privélessen voor Geschiedenis in Nederland

Vind je perfecte geschiedenis leraar in Nederland.
Leer geschiedenis met onze leraren bij u thuis of bij de leraar.

32 geschiedenis leraren in Nederland

0 leraren in mijn favorieten
+

32 geschiedenis leraren in Nederland

Omschrijving van een Engelse Les 1. **Introductie en Doelen** - **Welkom en Agenda**: De leraar verwelkomt de studenten en bespreekt kort wat er tijdens de les behandeld zal worden. - **Leerdoelen**: De leraar stelt de leerdoelen vast, zoals het verbeteren van woordenschat, grammatica, luistervaardigheid, spreekvaardigheid, leesvaardigheid, of schrijfvaardigheid. #### 2. **Opwarmingsoefeningen** - **Korte Activiteiten**: Activiteiten zoals het bespreken van een actueel nieuwsbericht, een eenvoudige dialoog, of een spel om de studenten in de juiste mindset te krijgen. - **Herhaling van Vorige Les**: Een korte herhaling van wat er in de vorige les is behandeld om de continuïteit te waarborgen. #### 3. **Woordenschat en Uitspraak** - **Nieuwe Woorden**: Introductie van nieuwe woorden en zinnen die relevant zijn voor het onderwerp van de les. - **Uitspraak Oefeningen**: Oefeningen die zich richten op de correcte uitspraak van de nieuwe woorden. #### 4. **Grammatica** - **Uitleg en Voorbeelden**: De leraar legt een nieuwe grammaticale regel uit met behulp van voorbeelden. - **Oefeningen**: Studenten krijgen oefeningen om de nieuwe grammatica te oefenen, zowel individueel als in kleine groepen. #### 5. **Luistervaardigheid** - **Luisterfragment**: Studenten luisteren naar een audiofragment, zoals een gesprek, nieuwsbericht, of een verhaal. - **Begrip Vragen**: Vragen die het begrip van het luisterfragment testen en discussie aanmoedigen. #### 6. **Leesvaardigheid** - **Leestekst**: Studenten lezen een tekst die past bij hun niveau, zoals een artikel, verhaal, of een dialoog. - **Begrip Vragen**: Vragen over de tekst om het begrip te testen en woordenschat te versterken. #### 7. **Spreekvaardigheid** - **Dialoog Oefeningen**: Oefeningen waarbij studenten in paren of kleine groepen dialogen oefenen. - **Discussies**: Groepsdiscussies over een specifiek onderwerp om de spreekvaardigheid te verbeteren en zelfvertrouwen te kweken. #### 8. **Schrijfvaardigheid** - **Schrijfoefeningen**: Korte schrijfopdrachten zoals het schrijven van een e-mail, een kort verhaal, of een beschrijvende paragraaf. - **Feedback en Correctie**: De leraar geeft feedback op de schrijfopdrachten en corrigeert fouten. #### 9. **Afsluiting en Huiswerk** - **Samenvatting**: De leraar vat de belangrijkste punten van de les samen. - **Huiswerk**: Studenten krijgen huiswerkopdrachten om de geleerde vaardigheden verder te oefenen. - **Vragen en Antwoorden**: Tijd voor studenten om vragen te stellen over wat ze niet begrepen hebben. #### 10. **Evaluatie** - **Kort Toetsje of Quiz**: Optioneel kan de leraar de les afsluiten met een kort toetsje of quiz om het begrip van de lesstof te testen. **Doelen**: - Begrijpen en toepassen van de present simple tense. - Versterken van basiswoordenschat gerelateerd aan dagelijkse routines. **Lesverloop**: 1. **Introductie en Doelen** (5 min) - Welkom en bespreken van de agenda. - Uitleg van de leerdoelen. 2. **Opwarmingsoefeningen** (10 min) - Korte herhaling van de vorige les. - Vraag studenten om te vertellen wat ze gisteren hebben gedaan. 3. **Woordenschat en Uitspraak** (10 min) - Introduceer woorden zoals: always, never, sometimes, usually, etc. - Uitspraak oefeningen met de nieuwe woorden. 4. **Grammatica** (15 min) - Uitleg van de present simple tense. - Voorbeelden geven (I eat breakfast at 7 AM). 5. **Luistervaardigheid** (10 min) - Speel een audiofragment af waarin mensen hun dagelijkse routines beschrijven. - Vragen stellen over het fragment. 6. **Leesvaardigheid** (10 min) - Laat studenten een korte tekst lezen over iemands dagelijkse routine. - Begripsvragen over de tekst. 7. **Spreekvaardigheid** (15 min) - Laat studenten in paren hun eigen dagelijkse routine beschrijven. - Vraag een paar studenten om hun partner's routine aan de klas te beschrijven. 8. **Schrijfvaardigheid** (10 min) - Laat studenten een korte paragraaf schrijven over hun eigen dagelijkse routine. - Verzamelen en nakijken van de schrijfopdrachten. 9. **Afsluiting en Huiswerk** (5 min) - Samenvatting van de les. - Opdracht: Schrijf een korte beschrijving van de dagelijkse routine van een familielid of vriend. - Vragen en antwoorden.
Engels · Geschiedenis · Communicatievaardigheden
Geschiedenis · Sociale wetenschappen · Ontwikkelingsvaardigheden
Betrouwbare leraar: Heb je moeite met Geschiedenis? Ik kom je redden! Geschiedenis is een vak met veel vragen, waar men veel van kan leren. Vragen over het verleden, of juist vragen die gaan over het heden. Ik ben Merijn, 20 jaar, en student aan de opleiding Geschiedenis op de Vrije Universiteit van Amsterdam. Vanaf de bassischool al, ben ik geinteresseerd in het vak. Daarnaast spendeer ik veel vrije tijd aan het lezen van vakgerelateerde boeken en het kijken van programma's, documentaires, etc.. Ik heb het vak geschiedenis gevolgd op het Atheneum en ben hier uiteindelijk ook voor geslaagd. Ik had hierbij vooral nog wel is moeite met het beantwoorden van vragen op mijn toets. Ik schreef vaak 8 kantjes vol om er maar zeker van te zijn dat ik tenminste íets goed had, haha. Het geven van gevatte, relevante antwoorden zijn hierbij erg belangrijk, en dit heb ik in de loop van de jaren geleerd te beheersen. Ik kan helpen met vragen van bassischool niveau, tot 6e jaars VWO, waarin het niet uitmaakt over welke periode uit de geschiedenis dit gaat. Daarnaast kan ik helpen met lesstof die aangeboden wordt door jouw school, maar ik kan ook zelf materiaal meenemen of andere vragen stellen, waardoor het misschien net wat beter te begrijpen is. Hopelijk spreek ik jou aan, want ik sta altijd klaar om vragen te beantwoorden en jou naar een beter cijfer of een betere beheersing van het vak te helpen! Als er behoefte is aan een kennismaking kan dit zeker. Gezellig! En aarzel ook niet om buiten de lestijden me een appje te sturen als je een dringende vraag hebt! :)
Geschiedenis
Resultaten aan het tonen 1 - 25 van 321 - 25 van 32

Onze leerlingen from Nederland beoordelen hun Geschiedenis leraar.

Om de kwaliteit van onze Geschiedenis leraren te kunnen garanderen, vragen we onze leerlingen from Nederland om ze te beoordelen.
Uitsluitend de beoordelingen van leerlingen worden weergegeven en zij zijn gegarandeerd door Apprentus. Gewaardeerd 3.7 van 5 op basis van 3 beoordelingen.

Bijlessen Frans en Duits onder en bovenbouw, overige vakken: Engels, Nederlands, op aanvraag. (Lemmer)
Saskia
Hele fijne ervaring. Ze probeerde echt op een goede manier contact te krijgen met onze zoon en probeerde uit wat bij hem werkte. Hij hing aan haar lippen om Frans te leren. Na een uur was hij heel erg moe, maar heel trots. Hier gaan we mee door.
Beoordeling door MARIJN