facebook

Privélessen in Hannut

Vind je perfecte leraar in Hannut.
Leer met onze leraren bij u thuis of bij de leraar.

0 leraren in mijn favorieten
+

6 leraren in Hannut

Betrouwbare leraar: Gitaar voor beginners. Dit is de cursus waarin je de basisgitaarvaardigheden leert. Ik geef les in elektrische, klassieke en akoestische (folk, flatpicking) gitaren. Je kunt een mix van deze vergelijkbare maar zeer specifieke technieken leren of je concentreren op degene van jouw voorkeur. Bij elektrische en akoestische gitaren zijn de eerste uitdagingen plectrumcontrole, handcoördinatie en linkerhandposities (en het verschuiven ervan). Bij klassieke gitaar is het doel het zelfstandig gebruiken van de vingers van de rechterhand, inclusief de duim voor de basnoten, en de linkerhand zal soortgelijke uitdagingen hebben als bij de andere gitaren. Bij de klassieke gitaar gaan we vaker polyfone stukken (meerdere stemmen) spelen, bij de elektrische gitaar concentreren we ons op akkoorden, riffs en solo's en bij de akoestische gitaar spelen we ook akkoorden met verschillende tokkelpatronen, melodieën, solo's en veel flatpicking opdrachten. Gemiddeld tot gevorderd niveau. Als je je gitaarspel serieuzer wilt nemen, dan is dit de cursus voor jou. Nadat je enige controle hebt gehad over de basistechnieken van de gitaar, wil je misschien nog een stap verder gaan: improviseren, je eigen akkoordprogressies en solo's bouwen en een techniek op een hoger niveau krijgen om je spel te verbeteren. In Gitaar 2 gaan we aan de slag met toonladders, arpeggio's, improviseren, verschillende pluktechnieken, meer verfijnde harmonieën, nieuwe akkoordstemmen en tips om in groepsverband te spelen. We spelen blues, jazz en meer geavanceerde rocksolo's en riffs om je te helpen een sterke en zelfverzekerde muzikale taal op te bouwen. Een van de dingen die ik door de jaren heen heb gedaan, is kandidaten voor universitaire muziekcursussen helpen zich voor te bereiden op hun toelatingsexamen en de vaardigheden te verwerven die nodig zijn om deze nieuwe stap in hun leven succesvol te beginnen. Dat is iets wat ik heel graag doe.
Gitaar
Betrouwbare leraar: Academische ondersteuning – Voorbereiding op schriftelijke en mondelinge tests (baccalaureaat Frans, wedstrijden, enz.): waarom lessen Frans nemen? ★ Je zit op de middelbare school en ondanks veel werk blijven je cijfers achter; je voelt je ontmoedigd. U had uw cursus echter goed geleerd en het behaalde cijfer was geen weerspiegeling van uw inspanningen: “wat verwacht de leraar eigenlijk van mij? » ★ Je bent student in het hoger onderwijs of in een veeleisende sector, en je kunt je werk niet organiseren volgens de nieuwe lesmethoden van de betreffende sector: “hoe breng ik mijn profiel onder de aandacht? » ★ Je bent een middelbare scholier of student en je wilt je redenering structureren en je ideeën onder de aandacht brengen: “hoe kan ik mijn werk verbeteren?” » METHODOLOGIE EN ORGANISATIE 1. Hoe te werken? Ben ik een “notitieboekje”? Ben ik “klaar”? Vaak ligt de oplossing in de methodologie en in de organisatie van het werk. Een goede methodologie en goed georganiseerd werk zullen helpen de motivatie bij het leren te behouden (als een vangnet). Een aangepaste methodologie en georganiseerd werk zullen u in staat stellen uw argumenten beter te verwoorden, uw ideeën beter te transcriberen en uw kennis beter te reproduceren. Via specifieke en gepersonaliseerde ondersteuning bied ik u de mogelijkheid om uw leermethode te consolideren en de verwachtingen van de leraar te begrijpen. Het begrijpen en toepassen van de beroemde ‘methode’ is essentieel om uw redenering te structureren en vervolgens uw ideeën en argumenten duidelijk onder woorden te brengen. Persoonlijk duurde het lang voordat ik begreep waar het over ging, wat er van mij werd verwacht. De cursus uit je hoofd leren en alles op de kopie herschrijven is ineffectief en onbevredigend: het is niet wat er verwacht wordt. Wij verwachten van u een analyse georganiseerd rond een probleem om uw interpretatieve en argumentatieve vaardigheden te evalueren, door uzelf (mondeling of schriftelijk) uit te drukken met een passend taalniveau en een goede syntactische/grammaticale beheersing van uw moedertaal. Opleiding is essentieel. Dit is het voordeel van de privécursus: ik stel voor dat we onszelf regelmatig in een examen- of sollicitatiegespreksituatie plaatsen, zodat dit op de grote dag slechts een formaliteit is. Aan de andere kant is de organisatie van het werk persoonlijk, het hangt af van uw verwachtingen, uw behoeften, uw doelstellingen (en uw type geheugen). Samen bepalen we een leer- en werkstrategie die rekening houdt met uw persoonlijkheid, uw leercontext en een methodologie aangepast aan het lesgeven. UW REDENEN STRUCTUREREN, UW IDEEN UITDRUKKEN 2. Wat wordt er van mij verwacht? Het uit het hoofd kennen en reciteren van de cursus (geschreven of gesproken) is niet productief. Het is van fundamenteel belang om te begrijpen hoe u met de “methode” uw redenering kunt structureren en uw ideeën op de juiste manier kunt uiten. Examensituaties moet je zien als een training voor soortgelijke contexten in je toekomstige studenten- of beroepsleven (wedstrijden, motivatiegesprekken (voor een baan of voor een grote school), selectiegesprekken, enz.). Het is ook essentieel om vertrouwd te raken met dit soort toetsen, met dit soort uitwisselingen waarbij je wordt gevraagd je gedachten te ordenen, jezelf subtiel te laten zien door met vertrouwen om te gaan met de moeilijkheden tijdens een schriftelijke toets, of door te dwarsbomen. destabiliserende vragen tijdens een mondelinge toets. Door een specifieke en persoonlijke begeleiding, stel ik je voor om de reflexen en de trucs te verwerven die je in staat zullen stellen om je op je gemak te voelen in de klas, in je leerproces en tijdens de schriftelijke en mondelinge tests die je aanbelangen. Daarom stel ik, onder de doelstellingen van deze specifieke en persoonlijke ondersteuning, in het bijzonder voor: ★ inzicht krijgen in de kwestie van de schriftelijke/mondelinge toets die u aanbelangt en de criteria waarop u wordt beoordeeld; ★ leren omgaan met uw slechte stress (stress kan een drijvende kracht zijn, u moet weten hoe u deze goed kunt gebruiken), een geschikte houding aannemen om uw stem en blik te positioneren, waardoor een kwaliteitsvolle expressie wordt bevorderd; ★ de verwachtingen van een schriftelijke of mondelinge toets begrijpen en tegelijkertijd uw sterke punten leren kennen; ★ het verwerven van effectieve redactionele methodologische reflexen (hoe identificeert u stijlfiguren? Hoe vermijdt u parafrasering?) en het verkrijgen van intellectuele nauwkeurigheid om uw probleem en uw plan te ontwikkelen en uw argumentatie in praktijk te brengen; ★ om uw reis onder de aandacht te brengen; ★ Organiseer uw ideeën zodat ze overtuigend zijn; ★ om je voor te bereiden op destabiliserende vragen. Voor studenten die zich voorbereiden op examens met grammaticale vragen (CAPES, logopedie, enz.), kan ondersteuning worden aangevuld met specifieke inhoud in lexicale spelling, grammaticale spelling, syntaxis, vervoeging.
Frans
Resultaten aan het tonen 1801 - 1825 van 30801801 - 1825 van 3080