facebook

Privélessen in Almere

Vind je perfecte leraar in Almere.
Leer met onze leraren bij u thuis of bij de leraar.

0 leraren in mijn favorieten
+

110 leraren in Almere

Hoe werkt deze methode? Leren met paarden is een innovatieve manier om te leren. Door het visueel maken van de onderdelen en in beweging deze te leren, slaan kinderen de stof makkelijker en sneller op. De lessen met paarden zijn individueel en duren 1,5 uur. Doordat de kinderen buiten aan het leren zijn, voelt het spelenderwijs, is het prikkelarm en krijgt het brein meer zuurstof tijdens het leren. Ook leren ze met hun hele lijf in plaats van met alleen hun hoofd. De stof wordt makkelijker en langduriger opgenomen omdat het op verschillende manieren gebracht wordt: visueel (kleuren en vormen), auditief (korte uitleg en veel beweging) en interactief (volop in beweging tijdens de parcoursen en spelletjes). Uitleg van de lesstof Een les begint met een korte visuele topdown uitleg. Soms aan tafel en soms direct in beweging. Net wat de concentratie toelaat. Vanuit dit totaaloverzicht zoomen we in op de afzonderlijke onderdelen. Opbouwen In de rijbak wordt de topdownkaart nagebouwd met kleurige materialen zodat de spelling- en rekenregels gevisualiseerd worden en het kind er een beeld bij heeft. Ook het opbouwen helpt bij het inprenten van de regels. Warming-up Na het klaarmaken van het paard volgt een korte warming-up met braingymoefeningen om de linker- en rechterhersenhelft goed met elkaar te laten samenwerken. Lesstof oefenen Vervolgens wordt de lesstof in beweging en gevisualiseerd aangeboden, zowel op als naast het paard. We zijn spelenderwijs en in beweging bezig met alle spelling- en rekenregels. Thuis We hebben in de les de stof dus op drie manieren herhaalt (tijdens de uitleg, tijdens het opbouwen en tijdens het oefenen). Herhalen is belangrijk om de lesstof in te slijpen. Zeker voor kinderen die niet op de reguliere manier leren. Deze lessen zijn geen bijles waar het kind een uurtje in de week naar toe gaat. Daarom krijgen de kinderen speciale spelletjes en oefeningen mee zodat ze spelenderwijs hiaten kunnen wegwerken en zelfvertrouwen kunnen opbouwen. Welke lesstof behandel ik? Mindset Op reis door de chillzone, leerzone en paniekzone. Herken niet helpende rode gedachten en leer hoe je ze verandert in helpende groene gedachten. Spelling Leer de belangrijkste spellingregels: dichte klank (hakwoord), lange open klank, korte open klank, tweetekenklank, langermaakwoord, stomme e, sch en viertekenklank. Gebaseerd op de F&L methode Taal in Blokjes. Lezen Oefenen met lezen terwijl je op het paard zit! WerkwoordspellingHoe zit het toch met die d en die t in de tegenwoordige tijd en die de(n) en te(n) in de verleden tijd? Incl. ‘t kofschip. Klokkijken analoog Ren, rij en spring door de klok met hele en halve uren, kwart voor en kwart over en gebruik het stoplicht voor de minuten. Klokkijken digitaal Grip op de tijd door de digitale vrienden aan elkaar te koppelen. Geen verwarring meer! En leer makkelijk digitaal klokkijken Tafels Welke tafel(s) wil jij leren? Ontdek het patroon en zet ze in je hoofd. Makkelijk toe te passen! Optellen/aftrekken Flitsen en splitsen met hoeveelheden en getallen. Verliefde harten op de getallenlijn tot 10, optellen/aftrekken op de getallenlijn tot 20 en getallen raden en optellen/aftrekken tot 100.
Bijles · Paardrijden · Paarden dressuur
Levenscoach · Personal training (coaching)
Viool · Altviool
Betrouwbare leraar: Ik geef fluitlessen voor alle leeftijden (bij voorkeur op blokfluit of fife/picco als je voor 7 jaar begint), blokfluit, piano en theorie. Ik spreek Frans & Russisch (tweetalig), Engels en Nederlands. Ik woon in Amsterdam-IJburg. U kunt naar mijn studio komen of ik kan naar u komen Woon je niet in Amsterdam of kom je maar zelden? Dan is een mix van online en face-to-face mogelijk. In de loop der jaren heb ik een pad voor mijn studenten gebouwd dat de technische ontwikkeling en de wens om zichzelf uit te drukken en plezier te hebben met het instrument respecteert. In de eerste fase geef ik bij elke bijeenkomst de tools en de kennis om een ​​aspect van het instrument onder de knie te krijgen. Het doel van deze fase is om de student in korte tijd technisch onafhankelijk te maken, zodat hij op elk geschikt moment kan spelen en zelf kan kiezen wat hij wil spelen. We ontdekken zo snel mogelijk de wereld van improvisatie om het instrument te gebruiken voor zelfexpressie. En geloof me, je kunt muziek maken met slechts één noot! :) De theorie speelt een essentiële rol in de les en heeft een eigen ruimte. Ik begeleid mijn leerlingen om muziek te begrijpen als een mooie taal. De stukken die we spelen worden vaak ondersteund door een inleiding met een verhaal over hun ontstaan. Ik geloof dat het maken van muziek geweldige eigenschappen kan ontwikkelen bij een persoon van elke leeftijd: het vermogen om te luisteren, het vermogen om het lichaam te voelen, om emoties beter te identificeren en door te leven, en gevoel voor tijd.
Dwarsfluit · Kindermuziek · Noten lezen
Resultaten aan het tonen 51 - 75 van 306851 - 75 van 3068