van28.00EUR/ h
Frans als vreemde taal voor alle doelgroepen Beginnersniveau in C1/ C2
Sinds 2017 geef ik Frans als vreemde taal aan verschillende doelgroepen, van alfabetiseringsniveau tot C1/C2). Door middel van communicatie en actie, afhankelijk van uw behoeften en uw leerstijl, zal ik u helpen uw gedachten in het Frans te identificeren en te verdedigen, zowel schriftelijk als mondeling.
Meine Rolle, komt uit:
ich. het leren van Frans als vreemde taal vergemakkelijken,
ii. uw autonomie bij het leren van de taal bevorderen
met respect voor uw leerstijl, motivatie en behoeften.
DE KOMMUNIKATIV-METHODE
De kommunikatieve Methode traf auf die Taalkunde van de uitspraak. Dit betekent dat het leren van de taal activiteiten met zich meebrengt waarmee u taalvaardigheden kunt gebruiken om operationeel te zijn:
– in alledaagse situaties (bij een winkelier, bij de bank, bij het museum, op het postkantoor, bij een instelling, een administratie, bij de dokter, de kapper, om sushi of een salade niçoise usw te bestellen.)
– en/of professioneel (schrijf e-mails, maak samenvattingen, rapporten, .PPT-presentaties, of vertel uw Franstalige collega’s over uw weekend in Le Touquet, enz.).
Dan is het nooit geschafft, de grammaticaregelgeving is bedoeld om een Französische taal of een overzicht van de bewerkingen op de machine te gebruiken. Een entfremdete Sprache zu sprechen, wurde nicht in mütterlicher Sprache in de Sprache des Wortes erzählt.
Met de communicatieve aanpak werken we vanuit authentieke en culturele elementen (de geneugten van tafel, jagen in Frankrijk, enz.), sociale feiten (Uberisatie, vergeving en wraak, enz.) om interesse, een reactie, een interactie op te wekken: een communicatiebehoefte stimuleren.
Met deze aanpak is het doel om de taalkundige vormen van de doeltaal aan te passen (de uitdrukkingen van de oorzaak bijvoorbeeld: omdat, gegeven dat, omdat, enz., van de consequentie: dus, daarom, zodat, enz., van noodzaak: het is noodzakelijk/primordiaal/essentieel (dat/van), vereisen/noodzakelijkerwijs dat + conjunctief, de functies en het gebruik van sommige, uitdrukkingen met en en y, etc.) afhankelijk van de communicatiesituatie (praten over romantische en vriendelijke relaties (bijvoorbeeld het geven van je mening over een film of serie, het bespreken van cybergeweld, het praten over dierenwelzijn).
Het idee is dat u actief bent in uw leerproces en dat u de taalvormen beheerst die zijn aangepast aan uw communicatieve behoeften (professioneel, alledaags, personeel).
DE ACTIONELE AANPAK
De actiegerichte aanpak is een aanvulling op de kommunikatieve Methode. Het doel van deze aanpak is om uw taalvaardigheden te mobiliseren bij de uitvoering van een concreet project.
Het gaat erom dat je taal in actie brengt. Deze aanpak zorgt ervoor dat u niet voor verrassingen komt te staan als u eenmaal niet meer in de cursus zit. Door dit project te voltooien, kunt u de taal oefenen terwijl u zich geïntegreerd voelt in de taalgemeenschap van de doeltaal.
Stel dat we werken aan beoordelingspraktijken (de evaluatie van Uber-chauffeurs bijvoorbeeld) door middel van een stripverhaal, een radioverslag, enz., dan is je eindtaak bijvoorbeeld het schrijven van een argumentatieve en betrokken tekst over beoordeling (op school, op de internet usw.): een pamflet (korte kritische tekst).
Gedurende de sessies die deel uitmaken van onze thematische reeks, zullen we dienovereenkomstig werken, zodat u over de taalelementen beschikt waarmee u dit project kunt uitvoeren; we zouden bijvoorbeeld een mentale kaart kunnen bouwen om ideeën te ordenen.
Tot slot vind ik het belangrijk dat u erin slaagt Frans als vreemde taal effectief te begrijpen en te spreken, afhankelijk van uw behoeften.
Meine Rolle begeleidt en ondersteunt u bij uw leerproces. Dat wil zeggen, het bevorderen van de toegang tot een omgeving, tot referenties en tot persoonlijke, professionele en sociaal-culturele ervaringen om de aspecten van de taal beter te begrijpen: het oefenen, assimileren en goed gebruiken van de taal.
Meine Rolle, komt uit:
ich. het leren van Frans als vreemde taal vergemakkelijken,
ii. uw autonomie bij het leren van de taal bevorderen
met respect voor uw leerstijl, motivatie en behoeften.
DE KOMMUNIKATIV-METHODE
De kommunikatieve Methode traf auf die Taalkunde van de uitspraak. Dit betekent dat het leren van de taal activiteiten met zich meebrengt waarmee u taalvaardigheden kunt gebruiken om operationeel te zijn:
– in alledaagse situaties (bij een winkelier, bij de bank, bij het museum, op het postkantoor, bij een instelling, een administratie, bij de dokter, de kapper, om sushi of een salade niçoise usw te bestellen.)
– en/of professioneel (schrijf e-mails, maak samenvattingen, rapporten, .PPT-presentaties, of vertel uw Franstalige collega’s over uw weekend in Le Touquet, enz.).
Dan is het nooit geschafft, de grammaticaregelgeving is bedoeld om een Französische taal of een overzicht van de bewerkingen op de machine te gebruiken. Een entfremdete Sprache zu sprechen, wurde nicht in mütterlicher Sprache in de Sprache des Wortes erzählt.
Met de communicatieve aanpak werken we vanuit authentieke en culturele elementen (de geneugten van tafel, jagen in Frankrijk, enz.), sociale feiten (Uberisatie, vergeving en wraak, enz.) om interesse, een reactie, een interactie op te wekken: een communicatiebehoefte stimuleren.
Met deze aanpak is het doel om de taalkundige vormen van de doeltaal aan te passen (de uitdrukkingen van de oorzaak bijvoorbeeld: omdat, gegeven dat, omdat, enz., van de consequentie: dus, daarom, zodat, enz., van noodzaak: het is noodzakelijk/primordiaal/essentieel (dat/van), vereisen/noodzakelijkerwijs dat + conjunctief, de functies en het gebruik van sommige, uitdrukkingen met en en y, etc.) afhankelijk van de communicatiesituatie (praten over romantische en vriendelijke relaties (bijvoorbeeld het geven van je mening over een film of serie, het bespreken van cybergeweld, het praten over dierenwelzijn).
Het idee is dat u actief bent in uw leerproces en dat u de taalvormen beheerst die zijn aangepast aan uw communicatieve behoeften (professioneel, alledaags, personeel).
DE ACTIONELE AANPAK
De actiegerichte aanpak is een aanvulling op de kommunikatieve Methode. Het doel van deze aanpak is om uw taalvaardigheden te mobiliseren bij de uitvoering van een concreet project.
Het gaat erom dat je taal in actie brengt. Deze aanpak zorgt ervoor dat u niet voor verrassingen komt te staan als u eenmaal niet meer in de cursus zit. Door dit project te voltooien, kunt u de taal oefenen terwijl u zich geïntegreerd voelt in de taalgemeenschap van de doeltaal.
Stel dat we werken aan beoordelingspraktijken (de evaluatie van Uber-chauffeurs bijvoorbeeld) door middel van een stripverhaal, een radioverslag, enz., dan is je eindtaak bijvoorbeeld het schrijven van een argumentatieve en betrokken tekst over beoordeling (op school, op de internet usw.): een pamflet (korte kritische tekst).
Gedurende de sessies die deel uitmaken van onze thematische reeks, zullen we dienovereenkomstig werken, zodat u over de taalelementen beschikt waarmee u dit project kunt uitvoeren; we zouden bijvoorbeeld een mentale kaart kunnen bouwen om ideeën te ordenen.
Tot slot vind ik het belangrijk dat u erin slaagt Frans als vreemde taal effectief te begrijpen en te spreken, afhankelijk van uw behoeften.
Meine Rolle begeleidt en ondersteunt u bij uw leerproces. Dat wil zeggen, het bevorderen van de toegang tot een omgeving, tot referenties en tot persoonlijke, professionele en sociaal-culturele ervaringen om de aspecten van de taal beter te begrijpen: het oefenen, assimileren en goed gebruiken van de taal.
Extra informatie
Télécharger-teams zijn online.Locatie
Les via webcam
Op een locatie gekozen door de leraar : Rue Emile Desmet, Lille, France
|
Use ⊞+wheel to zoom!
Algemene info
Vaardigheden:
Frans als tweede taal, Frans voor volwassenen
Leeftijd: | Tieners (13-17 jaar oud) Volwassenen (18-64 jaar oud) Senioren (65+ jaar oud) |
---|---|
Niveau van de leerling: | Beginner Gemiddeld Gevorderden |
Duur: | 60 minuten 90 minuten |
De les wordt gegeven in: | Engels, Spaans, Nederlands, Frans, Duits |
Over
Vertaald met Google Translate. Klik om het origineel te zien.
Depuis 2017, j'enseigne le français langue étrangère en cours particuliers (niveau débutant à C1/C2 – tout public – à domicile et en ligne) à mon compte. J'enseigne également le français/la littérature auprès de lycéens pour la préparation des examens écrit and oral du bac de français, auprès d'étudiants en Lettres, et pour les personnes qui préparent des concours d'entrée danco functie openbaar.En plus de cette activité d'enseignement, je stelt een service de relecture et de correction (travaux universitaires, professionnels, tapuscrits, enz.) voor. J'ai obtenu le diplôme de lecteur-correcteur in 2021. Depuis, j'accompagne des étudiants et des professionnels dans la relecture en la correction de leurs documents (motivatiebrief, CV, mémoire, communiqué de presse, etc.).
J'ai reprise mes études en 2020 à l'Université de Lille. En 2022, j'ai obtenu une License en Sciences du langage option FLE. la rentrée prochaine, j'entame un Master Linguistique générale empirique et comparée.
Après un cursus universitaire en Lettres modernes et Sciences du langage au début des années 2000, pendant plus de 10 ans, j'ai exercé le métier de journaliste/animatrice radio jusqu'à la direction d'une antenne radiophonique et de sa rédaction.
Tout au long de ce parcours professionnel, j'ai suivi plusieurs vormingen de perfectionnement en journalistiek radio: perfectionnement des technieken d'écriture journalistique, d'animation, d'improvisation (contraintes et possibilités) en d'interviews, travail de perfectionnement de la voix (maîtrise, ademhaling, ritme), de la Prize de son, du montagetechniek, traitement de l'information radio sous forme de réalisation documentaire etc.
Un parcours qui m'a amenée à dispenser des ateliers radiophoniques auprès de collégiens en de lyceens puis à voormalige de nombreuses personnes dans le domaine de la radio (étudiants, stagiaires, bénévoles, professionnels).
Lorsque j'enseigne, il m'importe que chacun parvienne véritablement et efficacement à comprendre ce qu'il apprend, et de le soutenir dans son apprentissage. Soit, favoriser l'accès à un environment, des références et des expériences persons pour mieux appréhender les aspecten de la langue française : s'exercer, assimiler, et mettre à profit le français.
Il m'importe également d'accompagner ceux dont les études, la vie professionnelle of encore la vie courante nécessitent une pratique rédactionnelle ainsi qu'un use adapté, correct et qualifié de la langue française, parlée et/ou révigée pour des courriers administratifs, la rédaction de CV, de motivatiebrief, mémoires, thèses, soutenances, préparations aux concours, grondwet de dossiers de candidatures, l'aide aux devoirs, la préparation au bac de français, l'apprentissage du bac de français, françarentissage , les travaux d'écritures privées enz.).
Ce qui fait ma particularité:
★ Mon parcours atypisch. Actuellement, je travaille et en même temps j'étudie. Par conséquent, d'une part, j'ai une expérience personle et professionnelle qui me permet de norrir mes cours de nombreux conseils que l'on ne trouve pas dans les ouvrages scolaires of internet. D'autre part, je suis également étudiante, donc, j'apprend aussi, je passe des examens, je suis comme la personne qui s'adresse à moi pour des cours particuliers, donc en mesure de comprendre vos moeilijkés, vos inquiétudes, vos ondervragingen, enz. De situatie is permet une complicité suree, nous travaillons de concert, sans rapport d'autorité.
★ Mon approche de l'enseignement : puisque je me spécialise actuellement dans le cours particulier, chaque cours est personnalisé en fonction de vos besoins, de vos objectifs et de votre style d'apprentissage, également en fonction de votre scolaire (personnel, parcours professionnel, universitaire): cursussen, oefeningen, corrigés, enz.
Opleiding
Vertaald met Google Translate. Klik om het origineel te zien.
Cursus universitaire en Lettres moderne en wetenschappen van de langage au début des années 2000. Validation d'un DEUST Métiers de la culture in 2005. Reprise d'études in 2020, obtention d'une License Sciences du langage option Français langue étrangère en 2022. Validatie du diplôme de lecteur-correcteur in 2021. Actuellement en Master Linguistique générale empirique et comparée.Leservaring
Vertaald met Google Translate. Klik om het origineel te zien.
Intervenante pour France 3 Limousin – Poitou-Charentes in 2006. Assistent-attachée de presse in 2006/2007. Animatrice/Journaliste radio hanger plus de 10 ans sur plusieurs radio's in Frankrijk. Auteur pour le Petit Futé (uitgave 2008 Le Petit Futé Marseille). Enseignement du FLE, français/littérature depuis 2017 + service de relecture-correction depuis 2021 (cours particuliers, en ligne – à domicile). Enseignement du FLE voor een école de langues en Suisse et pour plusieurs plateformes de cours sur internet.Academische ondersteuning – Voorbereiding op schriftelijke en mondelinge tests (baccalaureaat Frans, wedstrijden, enz.): waarom lessen Frans nemen?
★ Je zit op de middelbare school en ondanks veel werk blijven je cijfers achter; je voelt je ontmoedigd. U had uw cursus echter goed geleerd en het behaalde cijfer was geen weerspiegeling van uw inspanningen: “wat verwacht de leraar eigenlijk van mij? »
★ Je bent student in het hoger onderwijs of in een veeleisende sector, en je kunt je werk niet organiseren volgens de nieuwe lesmethoden van de betreffende sector: “hoe breng ik mijn profiel onder de aandacht? »
★ Je bent een middelbare scholier of student en je wilt je redenering structureren en je ideeën onder de aandacht brengen: “hoe kan ik mijn werk verbeteren?” »
METHODOLOGIE EN ORGANISATIE
1. Hoe te werken? Ben ik een “notitieboekje”? Ben ik “klaar”?
Vaak ligt de oplossing in de methodologie en in de organisatie van het werk. Een goede methodologie en goed georganiseerd werk zullen helpen de motivatie bij het leren te behouden (als een vangnet). Een aangepaste methodologie en georganiseerd werk zullen u in staat stellen uw argumenten beter te verwoorden, uw ideeën beter te transcriberen en uw kennis beter te reproduceren.
Via specifieke en gepersonaliseerde ondersteuning bied ik u de mogelijkheid om uw leermethode te consolideren en de verwachtingen van de leraar te begrijpen. Het begrijpen en toepassen van de beroemde ‘methode’ is essentieel om uw redenering te structureren en vervolgens uw ideeën en argumenten duidelijk onder woorden te brengen. Persoonlijk duurde het lang voordat ik begreep waar het over ging, wat er van mij werd verwacht. De cursus uit je hoofd leren en alles op de kopie herschrijven is ineffectief en onbevredigend: het is niet wat er verwacht wordt. Wij verwachten van u een analyse georganiseerd rond een probleem om uw interpretatieve en argumentatieve vaardigheden te evalueren, door uzelf (mondeling of schriftelijk) uit te drukken met een passend taalniveau en een goede syntactische/grammaticale beheersing van uw moedertaal.
Opleiding is essentieel. Dit is het voordeel van de privécursus: ik stel voor dat we onszelf regelmatig in een examen- of sollicitatiegespreksituatie plaatsen, zodat dit op de grote dag slechts een formaliteit is.
Aan de andere kant is de organisatie van het werk persoonlijk, het hangt af van uw verwachtingen, uw behoeften, uw doelstellingen (en uw type geheugen). Samen bepalen we een leer- en werkstrategie die rekening houdt met uw persoonlijkheid, uw leercontext en een methodologie aangepast aan het lesgeven.
UW REDENEN STRUCTUREREN, UW IDEEN UITDRUKKEN
2. Wat wordt er van mij verwacht?
Het uit het hoofd kennen en reciteren van de cursus (geschreven of gesproken) is niet productief. Het is van fundamenteel belang om te begrijpen hoe u met de “methode” uw redenering kunt structureren en uw ideeën op de juiste manier kunt uiten.
Examensituaties moet je zien als een training voor soortgelijke contexten in je toekomstige studenten- of beroepsleven (wedstrijden, motivatiegesprekken (voor een baan of voor een grote school), selectiegesprekken, enz.). Het is ook essentieel om vertrouwd te raken met dit soort toetsen, met dit soort uitwisselingen waarbij je wordt gevraagd je gedachten te ordenen, jezelf subtiel te laten zien door met vertrouwen om te gaan met de moeilijkheden tijdens een schriftelijke toets, of door te dwarsbomen. destabiliserende vragen tijdens een mondelinge toets.
Door een specifieke en persoonlijke begeleiding, stel ik je voor om de reflexen en de trucs te verwerven die je in staat zullen stellen om je op je gemak te voelen in de klas, in je leerproces en tijdens de schriftelijke en mondelinge tests die je aanbelangen.
Daarom stel ik, onder de doelstellingen van deze specifieke en persoonlijke ondersteuning, in het bijzonder voor:
★ inzicht krijgen in de kwestie van de schriftelijke/mondelinge toets die u aanbelangt en de criteria waarop u wordt beoordeeld;
★ leren omgaan met uw slechte stress (stress kan een drijvende kracht zijn, u moet weten hoe u deze goed kunt gebruiken), een geschikte houding aannemen om uw stem en blik te positioneren, waardoor een kwaliteitsvolle expressie wordt bevorderd;
★ de verwachtingen van een schriftelijke of mondelinge toets begrijpen en tegelijkertijd uw sterke punten leren kennen;
★ het verwerven van effectieve redactionele methodologische reflexen (hoe identificeert u stijlfiguren? Hoe vermijdt u parafrasering?) en het verkrijgen van intellectuele nauwkeurigheid om uw probleem en uw plan te ontwikkelen en uw argumentatie in praktijk te brengen;
★ om uw reis onder de aandacht te brengen;
★ Organiseer uw ideeën zodat ze overtuigend zijn;
★ om je voor te bereiden op destabiliserende vragen.
Voor studenten die zich voorbereiden op examens met grammaticale vragen (CAPES, logopedie, enz.), kan ondersteuning worden aangevuld met specifieke inhoud in lexicale spelling, grammaticale spelling, syntaxis, vervoeging.
Stel een vraag
Stuur een bericht waarin je je wensen uitlegt, waarna Caroline snel zal reageren:
Hoe meer details, des te beter.
Bijv. "Hallo, wanneer ben je beschikbaar voor een les?"
Bijv. "Hallo, wanneer ben je beschikbaar voor een les?"
Beschikbaarheid typische week
(GMT -05:00) New York
Ma | Di | Woe | Do | Vrij | Zat | Zo | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | |||||||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 | |||||||
21 | |||||||
22 | |||||||
23 |
van 28€Bij de leraar thuis
van 28€Les via webcam
Totale Tevredenheid Gegarandeerd
Good-fit Leraar Garantie
Als je niet tevreden bent na je eerste les, dan zal Apprentus een andere leraar voor je zoeken of je eerste les terugbetalen.
Online reputatie
- Leraar sinds juli 2022
- Verbonden met Google
Beschikbaarheid typische week
(GMT -05:00) New York
Ma | Di | Woe | Do | Vrij | Zat | Zo | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
0 | |||||||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 | |||||||
21 | |||||||
22 | |||||||
23 |
van 28€Bij de leraar thuis
van 28€Les via webcam
Good-fit Leraar Garantie
Als je niet tevreden bent na je eerste les, dan zal Apprentus een andere leraar voor je zoeken of je eerste les terugbetalen.
Deel deze pagina
Je bent hier
Privélessen
in Rijsel
Vergelijkbare lessen
Robert
Frans leren met een franstalige docent, 7 dagen op 7Hallo aan jullie allemaal !
Ik heet u welkom op mijn profiel.
Jij wilt graag Frans leren en ik wil jou ook graag Frans leren.
Gelukkig is Frans mijn moedertaal. Ik woon in Brussel waar ik veel cursussen Frans heb gegeven aan Franstaligen en ook aan niet-Franstaligen in het kader van FLE (Frans als vreemde taal), meestal face-to-face en ook een beetje afstandsonderwijs. Ik wil het gebruik van afstandsonderwijs uitbreiden.
Vandaar mijn aanwezigheid op deze site.
Mijn grootste wens is om u te helpen zoveel mogelijk vooruitgang te boeken in het Frans.
Daartoe maak ik gebruik van een oordeelkundige combinatie van mondelinge en schriftelijke uitwisselingen.
Ik maak gebruik van deze gesprekken om grammaticale begrippen te introduceren en je woordenschat uit te breiden. Dit alles in een leuke en vriendelijke sfeer!
Je zult je veel in het Frans moeten uitdrukken, want mijn niveau van het Nederlands is gemiddeld. In feite spreek ik het in een "normaal" tempo, maar met een beperktere woordenschat en uitdrukkingen dan de uwe.
Dit kan in het begin een beetje frustrerend lijken, maar het is een echt voordeel voor u, omdat het u dwingt om u zo veel mogelijk in het Frans uit te drukken!
Het is allemaal in uw voordeel!
Neem zo snel mogelijk contact met me op, zodat we een vruchtbare samenwerking kunnen beginnen.
Georgette
Duits , Engels, Frans en Spaans voor beginnelingen, gemiddeld en gevorderdenIk help zowel voor privé doeleinden, zakelijk en voor school. Mijn lessen zijn vooral resultaatgericht. Het is mijn bedoeling om op een aangename manier een maximum resultaat te bereiken. In het verleden heb ik reeds een veel kinderen, jongeren en volwassenen geholpen.
Ik pas me aan aan het niveau en het beoogde resultaat
Ik hou mijn lessen afwisselend maar toch uitdagend.
Ik doe mijn werk met passie en 100% motivatie. Daarom heb ik ook een heel goede band met mijn leerlingen.
Coen
Met plezier werken aan een hoger niveau van de Franse taal (voor beginners en gevorderden).Heb je al een klein beetje kennis van de Franse taal gelezen op de middelbare school? Dan help ik graag verder op weg! Door middel van eenvoudige gesprekken over onderwerpen uit het dagelijks leven, werken we samen aan het vergroten van je woordenschat, het formuleren van correcte zinnen en een goede uitspraak.
Tijdens de eerste sessie werd duidelijk wat je met je lessen zal bereiken en in welke onderwerpen je geïnteresseerd bent. Nou, ik zit op de middelbare school, en we volgen duidelijk aan de eisen die het leerprogramma stelt.
Het plezier van het Frans staat voorop! Het kan af en toe handig de nodig zijn om een beetje grammatica (bij) te ren, maar het is mijn bedoeling om door middel van eenvoudige dialogen en schrijfoefeningen je kennis van het Frans snel te vergroten. Fouten maken is niet erg! Het is juist belangrijk dat je fouten durft te maken als je een taal leert, want alleen zo kom je verder.
Marcel
Voor gemotiveerde studenten die Frans willen leren met een glimlach ;-)Ik vind het leuk verschillende methodes te gebruiken om leerlingen Frans te leren. Dit kan zijn via liedjes, theater, rollenspellen of video’s. Ook gebruik ik heel vaak situaties die dichtbij de belevingswereld van de leerling liggen zoals het beschrijven van plaatsen waar ze geweest zijn of praten over dingen die ze meegemaakt. Tegelijkertijd leer ik de grammaticaregels aan de leerling. Ik woon nu meer dan 30 jaar in gebieden waar Frans gesproken wordt. Omdat ikzelf Frans (en andere talen) geleerd heb (en nog leer) kan ik mezelf makkelijk in een student verplaatsen. Ik kan lesgeven in het Frans, Nederlands, Engels, Duits en Russisch.
Lucie
Franse academische versterkingscursus + CEB- en CE1D-voorbereidingAls uw kind problemen heeft op school, zou ik het graag willen helpen om het te overwinnen.
Ik kreeg de kans om bij verschillende non-profitorganisaties te werken (Schola ULB, Youth Club, CIFA, ABEF) waar ik jonge adolescenten hielp hun onderwerp in het Frans te begrijpen. Ook hielp ik ze met de voorbereiding op hun examens, waaronder de CEB en CE1D.
We zullen samen aan hun lessen werken, we zullen de woordenschat en grammatica die ze nodig hebben herzien en we zullen aan hun moeilijkheden werken om ze te overwinnen.
Gezien de huidige situatie geef ik alleen online les.
Marco
Online bijles in de Franse taal en het vak BiologieIk geef online bijles dan wel ondersteuning in de leerstof voor de vakken Biologie en Frans. Ik heb Biologie gestudeerd aan de Rijksuniversiteit in Utrecht en woon- en werk al een aantal jaren in Frankrijk. Ik ben vader van drie (volwassen) kinderen.
Graag bespreek ik bij een eerste contact de wensen, zodat ik een op maat gemaakte dienst kan leveren.
Sandhya
Franse lessen voor volwassenen (niveau A1 - C1), privé- en groepslessenIk creëer een leerervaring (inhoud en tempo) die is aangepast aan uw behoeften: vloeiend spreken, voorbereiding op de DELF/DALF-test, gesprekken om te helpen bij reizen of verhuizen, of gewoon het plezier om te praten over onderwerpen die u interesseren. We kunnen onze lessen in een ontspannen sfeer volgen, waarbij we genieten van verschillende aspecten van het leren van een taal. Het gaat niet alleen om het onthouden van complexe vervoegingen!
Ik werk met verschillende online bronnen, die allemaal met je worden gedeeld na de les. Voor structuur en om de voortgang te meten, werk ik ook met bepaalde boeken, afhankelijk van het niveau en de vereisten. Tenzij je je wilt richten op specifieke vaardigheden, probeer ik spreken en luisteren op te nemen tijdens de sessie, terwijl lees- en schrijfoefeningen als huiswerk worden gegeven. Grammaticapunten worden behandeld wanneer ze ter sprake komen.
Susan
Praktisch frans*Het is universeel:
-Spreken is moeilijker dan lezen of verstaan
-Regels en structuren zijn gemakkelijker te leren dan toe te passen
-Taalcodes van onze moedertaal blijven ons ook beïnvloeden
*WAT IK TE BIEDEN HEB:
-Aandacht voor de specifieke normen van het huidige Frans:
sleutelzinnen, zinswendingen, woordvolgorde, formuleringen, register van de taal, gebruik van specifieke
grammaticale items, idioom, intonatie, uitspraak, andere tips en trucs
-Interactieve training gericht op realistische contexten en onderwerpen waar jij je voor interesseert.
-Authentiek cursusmateriaal (media, video's, pers, films, liedjes, etc.)
-Continu feedback
-Hulp bij specifieke doelstellingen:
Digitale communicatie (persoonlijk en professioneel)
Franse vaktaal m.b.t. administratie of juridische zaken, bankzaken en onroerend goed
Examen, vertalingen, tekstredactie
Marion
Franse taalcoaching voor zangers - Utrecht en onlineZingen in het Frans is geen gemakkelijke opgave, maar als moedertaalspreker en operazanger kan ik u helpen!
We werken samen aan de uitspraak, eerst aan de gesproken tekst: kennismaken met de Franse klanken en het accent en werken aan hoe we ervoor kunnen zorgen dat het Frans klinkt, zelfs voor een native Fransman! Als dat goed werkt, passen we het toe op het zingen.
Als u zelf wilt oefenen, kan ik de tekst voor u opnemen.
Ik kan u ook helpen met de vertaling van een stuk of met vragen die u heeft over een bepaald woord, een gezegde of de onderliggende tekst van een stuk.
Laurie
Online cursus. Gekwalificeerde FLE-leraar, technologie ten dienste van het leren.TECHNOLOGIEËN TEN DIENSTE VAN HET LEREN.
Hallo,
Mijn naam is Laurie en ik ben zelfstandig FLE-docent, afgestudeerd in de Franse en Romaanse Taal- en Letterkunde sinds 2012. Ik heb acht jaar ervaring op zak (in het buitenland en in België). Ik heb een leermethode ontwikkeld voor online cursussen. Ik bereid studenten voor op DELF, DALF, TCF, FIDE examens, toelatingsexamens, etc. voor meerdere jaren.
De cursus omvat:
-Het materiaal (artikelen, video's, oefeningen op basis van afbeeldingen en teksten, grammaticale theorie, links naar de oefeningen, enz.). Ik gebruik Google Doc, dus het ideaal is om een Gmail-adres te hebben om er toegang toe te hebben.
-Correctie van oefeningen buiten de cursus (schriftelijke uitdrukkingen worden gecorrigeerd buiten de cursus, of samen met de student, afhankelijk van hun behoeften).
-Toegang tot een applicatie (gratis) om woordenschat te studeren op uw smartphone.
-Een woordenschatblad - uitspraak - grammatica/vervoeging, dat na elke les wordt verzonden.
-Eventueel een opname van de woordenschat (voor beginners).
-Het uitvoeren van online oefeningen en testen op basis van de toegestuurde woordenschatbladen.
-Motivatie, lachen, goed humeur :-)
Mijn methode:
-Het is mondeling gebaseerd.
-Voor grammatica gebruik ik een specifieke methode waarmee mondelinge structuren kunnen worden geautomatiseerd.
-We werken aan de uitspraak met de verbotonale methode (oefeningen voor het vaststellen van je stem, voor ritme, enz.). Misschien chanteer ik je zelfs! :-)
-Alles gebeurt mondeling voordat het wordt geschreven, maar ik pas me uiteraard aan aan de behoeften van de studenten.
-Voor kinderen en jongeren is de cursus iets anders: ik gebruik interactieve spelletjes en kaarten via de webcam.
Tot binnenkort!
Laurie
Let op: Mogelijkheid om een factuur te maken voor particulieren of bedrijven.
Camille
Franse conversatie, grammatica, spelling en examensHallo,
Mijn naam is Camille, ik ben geboren in Frankrijk, heb daar 40 jaar gewoond en sinds 2012 woon ik in Nederland.
U wilt de basis van het Frans leren, uw Frans verbeteren, van plan zijn om in een Franstalig land te gaan wonen of u voorbereiden op een examen, aarzel dus niet om een beroep te doen op mijn diensten. Mijn doel is om u vooruit te helpen, u te helpen uw examens te halen en vooral om u te helpen Frankrijk, zijn cultuur en zijn gebruiken te ontdekken.
Tot snel!
Michelle
Bijles en toets/examen voorbereiding voor het vak FransTijdens de lessen gaan we samen bekijken waar jij tegenaan loopt of dat nou grammatica, de uitspraak, luistervaardigheid of lezen is.
We behandelen de onderwerpen die je gehad hebt en we kijken vooruit.
Naast de lesstof in de door school geleverde boeken gaan we ook opdrachten en oefeningen buiten het boek doen.
Juliana
Franse lessen met een internationaal gecertificeerde leraarIk heb meer dan 10 jaar ervaring in het lesgeven van Frans als vreemde taal, zowel als freelancer als in internationale academies voor de meest uiteenlopende doeleinden:
Internationale examens (Alliance Française), Business (interviews, werkpresentaties), Erasmus, uitwisseling en andere reis- / vrijetijdsactiviteiten, vertaling (gelijktijdig of van documenten: scriptie, artikelen, enz.).
Klassen zijn dynamisch en veelzijdig met een methodologische benadering van grammatica, mondeling en schriftelijk begrip en productie, informeel taalgebruik en vocabulaire, periodieke presentaties en proefproeven. De lessen zijn speciaal ontworpen om de levensstijl en interesses van de studenten te ondersteunen, waaronder de hoeveelheid / afwezigheid van huiswerk, persoonlijk materiaal en tempo.
Tanguy
Wiskunde (Calculus & Algebra), Wetenschappen en Talen bijles aan school- en universiteitsstudenten - CESS, Baccalauréat, IB, Cambridge, EBWelkom bij mijn bijleslessen, waar leren geen grenzen kent en kennis met passie en zorg wordt gekoesterd! Ik bied bijles in het Engels, Frans, Nederlands, Wiskunde en Wetenschappen, gegeven door mij, een ervaren docent met een sterke academische achtergrond in techniek en een liefde voor muziek.
Mijn onderwijsfilosofie draait om een stapsgewijze benadering, waarbij ik ervoor zorg dat elk concept grondig wordt begrepen voordat ik verder ga. Ik moedig kritisch denken en creativiteit aan, waardoor studenten in staat worden gesteld om op hun capaciteiten te vertrouwen en onafhankelijk denken te ontwikkelen.
Mijn persoonlijke succesverhaal illustreert mijn overtuiging dat iedereen kan uitblinken met de juiste mentaliteit en vastberadenheid. Letterlijk iedereen. Van worstelen met wiskunde tot de beste leerling van mijn klas worden, mijn ervaring bewijst dat ambitieuze doelen en effectieve studiestrategieën opmerkelijke resultaten opleveren.
Tijdens mijn bijleslessen creëer ik een koesterende en ondersteunende omgeving, waarbij ik mijn lesmethoden afstem op de behoeften van elke student. Onze inzet gaat verder dan het verbeteren van academische prestaties; Ik streef ernaar om een levenslange liefde voor leren en zelfverbetering bij te brengen.
Ga mee op deze verrijkende leerreis, waar ambitie en toewijding samensmelten tot grote hoogten. Of je nu een jonge student bent die graag nieuwe concepten wil begrijpen of een tiener die streeft naar academische excellentie, wij zijn er om je bij elke stap te begeleiden en te ondersteunen. Ontketen uw potentieel en maak van leren een bevredigende ervaring met onze bijlesactiviteiten!
Pauline
Cursus Italiaans voor alle niveaus door ervaren docent die ook Nederlands, Frans, Engels, Duits en Zweeds spreekt.Doei! Zalf! Ik ben Nederlands, woonde meer dan 30 jaar in Rome en woon nu in een klein dorpje in Zweden. Ik hou van Italië, zijn cultuur en taal, en dit resulteerde in een master in het Italiaans (en een bachelor in het Frans). Voordat ik naar Zweden verhuisde, reisde ik met mijn ex-echtgenoot over de hele wereld. We woonden in Australië, de VS en in Europa en spraken al hun verschillende talen. Talen zijn dus een soort van "mijn ding".
Bij mij kun je Italiaans leren op alle niveaus; van uw eerste benadering tot de meest geavanceerde. Ik geef je graag op maat gemaakte lessen, die ik van tevoren voorbereid. Daarna zal ik u directe persoonlijke feedback geven, zoals transcripties van ons gesprek, die u kunnen helpen bij uw verdere leerproces. Ik geef vooral om het spreken en leren van de Italiaanse cultuur, maar ook om het juiste grammaticagebruik en vocabulaire.
Ik kijk ernaar uit om je Italiaans te leren en met de hulp van mijn geduld en aanmoedigingen ben ik ervan overtuigd dat je ervan zult genieten en veel zult leren.