facebook

Privélessen in Haarlem

Vind je perfecte leraar in Haarlem.
Leer met onze leraren bij u thuis of bij de leraar.

0 leraren in mijn favorieten
+

70 leraren in Haarlem

(2 recensies)
Oscar - Brussel, België23€
Betrouwbare leraar: - Wil je met muziek bezig zijn maar heb je geen of geen theoretische basis? - Volg je een muziekopleiding maar heb je er moeite mee? - Wil je persoonlijke hulp krijgen van een jonge gepassioneerde muzikant? Vaak beschouwd als een vervelende taak, is muziektheorie voor muziek in werkelijkheid wat grammatica voor taal is. Het is een hulpmiddel, een code waarmee we kunnen begrijpen hoe onze taal werkt. Met woorden of met aantekeningen, het is hetzelfde! Daarom is het belangrijk om op een pragmatische manier muziektheorie te leren, in gedachten houdend dat het er is om ons te helpen verschillende muzikale talen te begrijpen, helemaal niet om ons strikte regels op te leggen. Het zou inderdaad ondenkbaar zijn om de grammatica van een taal te leren zonder ooit zijn interesse in de huidige en gebruikelijke praktijk te zien! Over mij: Als 27-jarige pianist/geluidstechnicus/elektronische producer/componist en DJ bied ik hulp bij het leren van muziektheorie en muziektheorie, zowel in harmonie als ritme. Momenteel ben ik masterstudent Geluid aan INSAS, heb ik musicologie gestudeerd aan de ULB en beoefen ik dagelijks muziek, hetzij als pianist (improvisatie, compositie, leren van jazz en klassieke stukken) of als geluidstechnicus en beatmaker. Wat info over mijn muzikale reis: - afgestudeerd aan de opleiding “klassieke piano” aan de academie van Etterbeek (10 jaar) - lid van het bosacademie jazzensemble (4e jaar) - 7 jaar lang regelmatig concerten en compositie in MAO (computer-assisted music) (voornamelijk hiphop) - 7 jaar privélessen drums + Braziliaanse percussielessen (batucada) parallel - voltooide muzikale opleiding (Academie van Etterbeek, 4 jaar oud) - 3 jaar cursussen schrijven en muziekanalyse in de academie - Solo DJ maar ook voor een hiphopgroep - opnemen en mixen als geluidstechnicus binnen het kader van mijn studies en daarbuiten: muziek, film, geluidscreatie, enz. De cursus: Afhankelijk van uw wensen en / of uw behoeften, kan ik u aanraden de cursus te oriënteren op verschillende facetten van de muziektheorie. Of het nu gaat om harmonie, ritme, analyse of zicht lezen; of je doel nu kennis, compositie, improvisatie of het oefenen van een instrument is, ik pas me aan jou aan! De eerste cursus is doorgaans gewijd aan het beoordelen van het kennis- en knowhowniveau van de leerling, en aan het samen opstellen van een ontwerpprogramma voor de volgende cursussen. Het idee is om in je eigen tempo en in een goed humeur verder te gaan! Deze cursus is in de eerste plaats bedoeld voor mensen die nieuw zijn in muziek. Aarzel niet om contact met mij op te nemen als u vragen of opmerkingen heeft, ik beantwoord u graag!
Muziektheorie · Noten lezen · Toetsenbord (muziek)
(1 recensie)
Jolien - Tienen, België48€
Betrouwbare leraar: Je hebt een uniek instrument in je lichaam, je eigen stem! Onder mijn begeleiding leer je dit instrument op een gezonde en leuke manier ontwikkelen en ontdekken in een veilig laboratorium, met het repertoire van jouw keuze (klassiek of het lichtere genre). Deze lessen zijn voor elk niveau en elke leeftijd! Over mij: De Belgische sopraan Jolien (°1992) begon haar studies Muziekeducatie en behaalde haar masterdiploma in juni 2015. In juni 2021 studeerde Jolien af aan Luca School of Arts Leuven met een masterdiploma Klassieke Zang, bij haar docente Catherine. Jolien volgde tal van masterclasses in LUCA School of Arts waar ze samenwerkte met enkele vooraanstaande kunstenaars zoals Thomas Blondelle, Ilse Eerens, Daniela Musca, Rosemary Joshua, Audrey Hyland, Mariette Witteveen en Clemens Morgenthaler. Als deelnemer aan de masterclasses van Triomphe de l'Art werkte Jolien samen met Nino Machaidze, Angélique Noldus en Anna Samuil. Tijdens haar opleiding tot klassiek zangeres werkte Jolien mee aan operaprojecten onder leiding van Michel Tilkin: Mrs. Gobineau (The Medium, GC Menotti), Second Woman (Dido and Aeneas, H. Purcell), King Harald's Saga voor solo sopraan (Judith Weir) en Fiordiligi (Così fan tutte, Mozart). In november 2021 zong ze de rol van Vitellia (Clemenza di Tito) in een regie van J. Verlinden en M. Hasepeslagh. In december vertolkt ze bankiersvrouw Liliane in Le Chat, een micro-opera van Damien Parmentier in een regie van Daniel Donies. Ze geeft les in Academie Regio Tienen en Academie Tessenderlo.
Zingen · Stem (muziek) · Kindermuziek
Betrouwbare leraar: GESPECIALISEERD IN HET ONDERWIJS VAN VOLWASSENEN. Wil je een van de instrumenten leren die meer stijlmogelijkheden hebben? Wil je weten waarom veel componisten zeggen dat dit een heel krachtig instrument is omdat het in veel situaties past? Wist je dat in de geschiedenis van Klezmer de klarinet de viool verving om projectieredenen, maar ook omdat hij perfect in staat was om de menselijke stem te imiteren, huilend of lachend? Wil je de fascinerende wereld van de klarinet ontdekken? Een van mijn prioriteiten als muzikant is het geluid. Ik geloof dat je met een mooi en persoonlijk geluid in staat bent om op elk niveau emotie en betekenis over te brengen, ongeacht de moeilijkheidsgraad of het niveau. Ik probeer me dus eerst te focussen op bewustwording van wat mooi is voor de leerling en wat niet. Vervolgens ontwikkelen we door middel van techniek en repertoire (suggesties van de student of suggesties van mij die kunnen helpen om de nieuwsgierigheid van de student te vergroten), de kennis van de student. De student altijd helpen om -afhankelijk van zijn/haar theoretische niveau- te begrijpen waar we mee bezig zijn, muziek en theorie samenstellen. En tools geven om de grens te verleggen, op alle niveaus. Ik heb kennis en ervaring in Jazz, Klassiek, Klezmer, Choromuziek en Improvisatie. Je hebt alleen een kostbaar element nodig! • Muziek theorie Ik concentreer me op het hebben van een goede basis, en geef zoveel uit als we nodig hebben om alles te begrijpen, want dan wordt het met de tijd gemakkelijker. Ik probeer de student te helpen de stof te vereenvoudigen, want dan hebben we alleen met onszelf een goede basisprocedure om elk probleem op te lossen. Slechts met één les, zult u begrijpen wat ik bedoel. Ik heb ervaring met het voorbereiden van studenten op examens, zowel voor het semester als voor elk officieel examen; het maakt niet uit of je een gemiddeld theorieniveau hebt en je wilt verbeteren, of dat je sterker wilt worden door de kennis die je hebt te verstevigen (wat altijd de beste optie is), of dat je niets weet van noten en muziekconcepten en je wilt er graag mee vertrouwd raken. Misschien ben je een volwassene die altijd al wilde improviseren, maar niet weet waar te beginnen...? Het enige wat je nodig hebt is een goede organisatie -die ik kan bieden- om elk doel te bereiken!
Muziektheorie · Klarinet
(8 recensies)
Dirk - Gent, België34€
Betrouwbare leraar: Ze bestaan nog steeds: mensen die geloven dat hypnose niet echt is, of dat het om een paranormale activiteit gaat. Nochtans werd al decennia geleden wetenschappelijk aangetoond dat hypnose niet alleen bestaat, maar ook erg effectief is bij het bereiken van allerlei verschillende doelen. Dankzij de hypnosecursus kan ook jij leren wat deze fascinerende staat precies inhoudt. Zo kan je niet alleen leren acteren, maar ook proeven van onze cursussen debat- en presentatietechnieken (onze tv-cursus), communicatie, zang, improvisatie, 'physical acting', leugendetectie, hypnose, regie, of schrijven! Natuurlijk blijft wel gelden: hoe meer je 1 bepaalde cursus volgt, hoe sneller je vooruitgaat. Je kunt zowel live als online les volgen. ‘Verlichting wordt altijd voorafgegaan door verwarring.’ Milton H. Erickson Wat is hypnose? Om hypnose te begrijpen, kan je aan zonlicht denken; dat is diffuus en valt een beetje overal in. Als je licht doorheen een aantal kristallen bundelt, maak je er echter een laserstraal van. Hypnose doet hetzelfde met jouw aandacht. Die is gewoonlijk op meerdere dingen tegelijk gericht. Zo zie je niet enkel wat er zich lijnrecht voor je bevindt, maar neem je ook dingen links en rechts waar, in jouw perifere gezichtsveld. Wanneer je jezelf focust en jouw aandacht op een punt richt, kan je echter een hypnotische staat bereiken. Onze hersenen Vroeger hadden mensen die over hypnose praatten het vooral over de twee hersenhel􀅌en. De linkerhersenhelft controleert het rechterdeel van het lichaam (behalve de oren), de rechterhersenhelft beheert het linkerdeel van ons lichaam. Bovendien werd er vaak beweerd dat ons logisch denken (waaronder rekenen) en onze taal vooral huist in de linkerhersenhelft, en onze creativiteit in onze rechterhersenheft. Dit is echter maar gedeeltelijk waar. De werkelijkheid is een stuk complexer, en bovendien nemen andere hersendelen het vaak over als een bepaald gedeelte beschadigd geraakt. In oude teksten – en helaas vaak ook in modernere schrijfsels – lees je vaak dat hypnose de rechterhersenhelft extra activeert. Tijdens hersenscans kunnen we inderdaad zien dat er een ander patroon ontstaat dan wanneer men slaapt of wakker is. Het onderzoek naar wat er precies aan de hand is, is echter nog geenszins afgesloten. Wel kunnen we met zekerheid zeggen dat de hersenen gewoonlijk werken alsof het gesuggereerde echt wordt geregistreerd, en dit in tegenstelling tot wat er gebeurt wanneer men zich gewoon iets inbeeldt! Tal van experimenten (vaak met PET scans, zoals het experiment van Henry Szechtman van de McMaster University in Ontario uit 1998, of het pijnreductie-experiment van Pierre Rainville van de University of Montreal van een jaar daarvoor) hebben dit al uitgewezen. Hersenexperimenten geven ons overigens een goed voorbeeld van waarom hypnose zo effectief is bij (onder andere) pijnbestrijding. Tijdens een bekend experiment werden proefpersonen bijvoorbeeld geconfronteerd met pijnprikkels van verschillende intensiteiten. Hierbij moesten ze rapporteren hoeveel pijn ze hadden terwijl ook hun hersenactiviteit geregistreerd werd. De subjectieve pijnbeleving van eenzelfde intensiteit verschilde enorm sterk van proefpersoon tot proefpersoon, maar vooral het geactiveerde hersengebied bij de pijnbeleving was interessant: dit was immers een gebied dat instaat voor herinnering en ervaring! Hoe sterk je pijn ervaart, hangt dus grotendeels samen met de manier waarop je ermee omgaat en niet enkel met de objectieve intensiteit! Je zult nooit iets doen wat je niet wilt Ook bovenstaande stelling klopt grotendeels, maar moet wel wat genuanceerd worden. Een bijzonder klein gedeelte van de bevolking - misschien ongeveer een procent - lijkt een staat te bereiken die wordt aangeduid als 'stuporeus'. Deze mensen schijnen zowat alles te doen wat wordt gevraagd. We zijn echter van mening dat dit niets te maken heeft met een slecht of labiel karakter, of met een absolute controle van de hypnotiseur. Wat er wel aan de hand is, is te verklaren met het fenomeen van de vernauwde aandacht. Omdat een stuporeus iemand zo geconcentreerd is op de uit te voeren taak, is hij of zij vaak niet meer echt bezig met wat er rond hem of haar heen gebeurt. Je blijft actief Gehypnotiseerde mensen gedragen zich in ieder geval nooit als passieve machines: ze zijn actief bezig met het oplossen van hun problemen, en zijn ook creatief als dat niet gesuggereerd wordt door de therapeut. De meeste zaken die hen overkomen, worden echter als 'moeiteloos' ervaren, alsof alles 'vanzelf' gaat. Lang niet iedereen heeft overigens het gevoel 'weg' te zijn: gewoonlijk behoud je tijdens een hypnosesessie contact met de buitenwereld. Het is net omdat het mogelijk is dat je daardoor gestoord wordt, dat er tijdens shows gewoonlijk wordt gevraagd aan de toeschouwers om stil te blijven. Het is overigens toch belangrijk dat je de hypnotiseur kunt horen, niet? Onschadelijk Hypnose is absoluut onschadelijk. Wél kunnen negatieve suggesties schadelijk zijn, maar dat geldt evengoed voor het dagelijkse leven. Wie voortdurend van de leraar te horen krijgt dat hij er niets van bakt, loopt het risico dat ook te gaan geloven wanneer het niet waar is, of om een deuk te krijgen in het zelfvertrouwen. Dit betekent dus dat hypnotherapeuten - net als alle mensen - zeker moeten oppassen met de suggesties die ze geven! Zo denken we dat de meeste (of alle) mensen die lijden aan multiple personality disorder (waarbij men denkt meerdere persoonlijkheden te hebben) verkeerde suggesties hebben gekregen (niet noodzakelijk onder hypnose) van mensen die praten over verschillende 'delen' of 'persoonlijkheden'. En wat te denken over waarzeggers, wier voorspellingen vaak waarheid worden omdat men er (onbewust) zijn of haar handelen naar richt – waarmee we niet noodzakelijk willen beweren dat het allemaal kwakzalvers zijn. Ook bij het ophalen van herinneringen wijst onderzoek uit dat men vaak dingen fantaseert! Hiervoor moet een therapeut dus oppassen, vooral wanneer het bijvoorbeeld gaat om vermeende incest of mishandeling. Je wordt altijd wakker Het is onmogelijk in een hypnotische staat te blijven 'steken'. Wie toch in hypnose zou blijven, zou trouwens gewoon in slaap vallen en daarna nuchter wakker worden. Het lijkt er trouwens op dat men ook in het dagelijkse leven vaak een hypnotische staat ervaart, bijvoorbeeld bij het lezen, het tv kijken, of het beoefenen van yoga of meditatie. Hulpmiddel Zoals gezegd, is hypnose vaak een uitstekend hulpmiddel bij het behandelen van allerlei kwalen en problemen van psychologische of psychosomatische aard. En aangezien lichaam en psyche enorm veel wederzijdse invloed op elkaar uitoefenen, betekent dit dat je heel wat lijden kunt verzachten of wegnemen met hypnose. Zo is er zelfs veelvuldig aangetoond dat hypnose erg effectief is tegen allergieën, psoriasis en angsten, maar ook bij het behalen van positieve doelstellingen worden er vaak hypnotische technieken gebruikt.
Zelfverbetering
(1 recensie)
Ayla - Utrecht, Nederland66€
Betrouwbare leraar: Mijn doel als muziekleraar is om de studenten alle soorten emoties te laten ervaren door muziek te spelen, het muzikale proces vanaf de wortels te begrijpen met een creatieve benadering. Mijn lessen zijn ontworpen volgens de specifieke behoeften van elke student en het belangrijkste doel is om hen in de optimale richting te begeleiden om hun volledige potentieel op een leuke manier te bereiken. Daardoor wordt het instrument een hulpmiddel om te begrijpen wat muziek maken echt betekent en een manier voor de student om zijn emoties te uiten. Mijn benadering van de lessen kan voor veel creativiteit, plezier en originaliteit zorgen. Hoe zullen mijn lessen eruit zien? Vanaf de eerste les gaat de leerling muziek maken. We beginnen met het leren van de basisconcepten van muziek, het ontwikkelen van luister- en ritmische vaardigheden met leuke oefeningen. De lessen zullen ook gericht zijn op het leren van de basis van muziektheorie, het creëren van een solide technische basis en speciale aandacht voor een ontspannen en gezonde lichaamshouding. Mijn academische en professionele ervaring hebben me geholpen om een lesmethode te creëren waarbij improvisatie een essentieel hulpmiddel is voor de student. Ik werk er graag vanaf het begin aan, omdat het een perfecte manier is om muzikaliteit te ontwikkelen. Verschillende muziekgenres samen spelen Een andere van mijn inspiratiebronnen als muzikant is het leren kennen en leren van verschillende stijlen, spelen en experimenteren met muziek van de klassieke periode tot de meest avant-garde stijl. Tijdens de lessen zullen we pop, jazz, klassiek en vele andere stijlen spelen. Ik wil graag met de leerling het instrument op een leuke manier verkennen, groeien, verbeteren en nieuwe manieren ontdekken om samen muziek te maken. Tijdens de lessen konden de studenten en ik samen spelen, ofwel een paar duo's spelen met de cello of hen begeleiden met de piano, wat een activiteit is die ik erg leuk vind. Door vanaf het begin met meer mensen en met een polyfoon instrument samen te spelen, krijgt de student aanwijzingen om in ensembles te leren spelen en te luisteren naar alle verschillende stemmen die deel kunnen uitmaken van elke muzikale compositie.
Cello · Piano · Muziektheorie
Resultaten aan het tonen 951 - 975 van 3106951 - 975 van 3106

Onze leerlingen from Haarlem beoordelen hun leraren.

Om de kwaliteit van onze leraren te kunnen garanderen, vragen we onze leerlingen from Haarlem om ze te beoordelen.
Uitsluitend de beoordelingen van leerlingen worden weergegeven en zij zijn gegarandeerd door Apprentus. Gewaardeerd 4.8 van 5 op basis van 41 beoordelingen.

Spaans voor iedereen: voor je studie, voor je werk, voor je vakantie. ('s-Gravenzande)
Sergio
Gisteren 28 februari onze eerste Spaanse les gehad met ons gezin van Sergio! Hele fijne leraar, legt alles rustig en duidelijk uit. We kijken nu alweer uit naar onze volgende les!
Beoordeling door NANCY
Yoga-sessie: verbetering van lichaamsbewustzijn, flexibiliteit, kracht en coördinatie. (Schaarbeek)
Marijke
prima les gehad - veel geleerd en tegen mijn eigen beperkingen aangelopen. Allemaal heel positief and met duidelijke diepe kennis van Marijke.
Beoordeling door JOHN
Les zangcursus en vocalcoaching voor zowel wie wil leren zingen als wie de stem beter wil leren gebruiken (Gent)
Dirk
Fijne zangdocent die luistert naar wat jij wilt leren, interesse heeft en je bovenal nuttige feedback geeft om mee te werken.
Beoordeling door MANISHA