facebook

Privélessen in Krimpen Aan Den IJssel

Vind je perfecte leraar in Krimpen Aan Den IJssel.
Leer met onze leraren bij u thuis of bij de leraar.

22 leraren in Krimpen Aan Den IJssel

0 leraren in mijn favorieten
+

22 leraren in Krimpen Aan Den IJssel

Woordenschat · Cultuur · Nederlands
(8 recensies)
Dirk - Gent, België34€
Betrouwbare leraar: Ze bestaan nog steeds: mensen die geloven dat hypnose niet echt is, of dat het om een paranormale activiteit gaat. Nochtans werd al decennia geleden wetenschappelijk aangetoond dat hypnose niet alleen bestaat, maar ook erg effectief is bij het bereiken van allerlei verschillende doelen. Dankzij de hypnosecursus kan ook jij leren wat deze fascinerende staat precies inhoudt. Zo kan je niet alleen leren acteren, maar ook proeven van onze cursussen debat- en presentatietechnieken (onze tv-cursus), communicatie, zang, improvisatie, 'physical acting', leugendetectie, hypnose, regie, of schrijven! Natuurlijk blijft wel gelden: hoe meer je 1 bepaalde cursus volgt, hoe sneller je vooruitgaat. Je kunt zowel live als online les volgen. ‘Verlichting wordt altijd voorafgegaan door verwarring.’ Milton H. Erickson Wat is hypnose? Om hypnose te begrijpen, kan je aan zonlicht denken; dat is diffuus en valt een beetje overal in. Als je licht doorheen een aantal kristallen bundelt, maak je er echter een laserstraal van. Hypnose doet hetzelfde met jouw aandacht. Die is gewoonlijk op meerdere dingen tegelijk gericht. Zo zie je niet enkel wat er zich lijnrecht voor je bevindt, maar neem je ook dingen links en rechts waar, in jouw perifere gezichtsveld. Wanneer je jezelf focust en jouw aandacht op een punt richt, kan je echter een hypnotische staat bereiken. Onze hersenen Vroeger hadden mensen die over hypnose praatten het vooral over de twee hersenhel􀅌en. De linkerhersenhelft controleert het rechterdeel van het lichaam (behalve de oren), de rechterhersenhelft beheert het linkerdeel van ons lichaam. Bovendien werd er vaak beweerd dat ons logisch denken (waaronder rekenen) en onze taal vooral huist in de linkerhersenhelft, en onze creativiteit in onze rechterhersenheft. Dit is echter maar gedeeltelijk waar. De werkelijkheid is een stuk complexer, en bovendien nemen andere hersendelen het vaak over als een bepaald gedeelte beschadigd geraakt. In oude teksten – en helaas vaak ook in modernere schrijfsels – lees je vaak dat hypnose de rechterhersenhelft extra activeert. Tijdens hersenscans kunnen we inderdaad zien dat er een ander patroon ontstaat dan wanneer men slaapt of wakker is. Het onderzoek naar wat er precies aan de hand is, is echter nog geenszins afgesloten. Wel kunnen we met zekerheid zeggen dat de hersenen gewoonlijk werken alsof het gesuggereerde echt wordt geregistreerd, en dit in tegenstelling tot wat er gebeurt wanneer men zich gewoon iets inbeeldt! Tal van experimenten (vaak met PET scans, zoals het experiment van Henry Szechtman van de McMaster University in Ontario uit 1998, of het pijnreductie-experiment van Pierre Rainville van de University of Montreal van een jaar daarvoor) hebben dit al uitgewezen. Hersenexperimenten geven ons overigens een goed voorbeeld van waarom hypnose zo effectief is bij (onder andere) pijnbestrijding. Tijdens een bekend experiment werden proefpersonen bijvoorbeeld geconfronteerd met pijnprikkels van verschillende intensiteiten. Hierbij moesten ze rapporteren hoeveel pijn ze hadden terwijl ook hun hersenactiviteit geregistreerd werd. De subjectieve pijnbeleving van eenzelfde intensiteit verschilde enorm sterk van proefpersoon tot proefpersoon, maar vooral het geactiveerde hersengebied bij de pijnbeleving was interessant: dit was immers een gebied dat instaat voor herinnering en ervaring! Hoe sterk je pijn ervaart, hangt dus grotendeels samen met de manier waarop je ermee omgaat en niet enkel met de objectieve intensiteit! Je zult nooit iets doen wat je niet wilt Ook bovenstaande stelling klopt grotendeels, maar moet wel wat genuanceerd worden. Een bijzonder klein gedeelte van de bevolking - misschien ongeveer een procent - lijkt een staat te bereiken die wordt aangeduid als 'stuporeus'. Deze mensen schijnen zowat alles te doen wat wordt gevraagd. We zijn echter van mening dat dit niets te maken heeft met een slecht of labiel karakter, of met een absolute controle van de hypnotiseur. Wat er wel aan de hand is, is te verklaren met het fenomeen van de vernauwde aandacht. Omdat een stuporeus iemand zo geconcentreerd is op de uit te voeren taak, is hij of zij vaak niet meer echt bezig met wat er rond hem of haar heen gebeurt. Je blijft actief Gehypnotiseerde mensen gedragen zich in ieder geval nooit als passieve machines: ze zijn actief bezig met het oplossen van hun problemen, en zijn ook creatief als dat niet gesuggereerd wordt door de therapeut. De meeste zaken die hen overkomen, worden echter als 'moeiteloos' ervaren, alsof alles 'vanzelf' gaat. Lang niet iedereen heeft overigens het gevoel 'weg' te zijn: gewoonlijk behoud je tijdens een hypnosesessie contact met de buitenwereld. Het is net omdat het mogelijk is dat je daardoor gestoord wordt, dat er tijdens shows gewoonlijk wordt gevraagd aan de toeschouwers om stil te blijven. Het is overigens toch belangrijk dat je de hypnotiseur kunt horen, niet? Onschadelijk Hypnose is absoluut onschadelijk. Wél kunnen negatieve suggesties schadelijk zijn, maar dat geldt evengoed voor het dagelijkse leven. Wie voortdurend van de leraar te horen krijgt dat hij er niets van bakt, loopt het risico dat ook te gaan geloven wanneer het niet waar is, of om een deuk te krijgen in het zelfvertrouwen. Dit betekent dus dat hypnotherapeuten - net als alle mensen - zeker moeten oppassen met de suggesties die ze geven! Zo denken we dat de meeste (of alle) mensen die lijden aan multiple personality disorder (waarbij men denkt meerdere persoonlijkheden te hebben) verkeerde suggesties hebben gekregen (niet noodzakelijk onder hypnose) van mensen die praten over verschillende 'delen' of 'persoonlijkheden'. En wat te denken over waarzeggers, wier voorspellingen vaak waarheid worden omdat men er (onbewust) zijn of haar handelen naar richt – waarmee we niet noodzakelijk willen beweren dat het allemaal kwakzalvers zijn. Ook bij het ophalen van herinneringen wijst onderzoek uit dat men vaak dingen fantaseert! Hiervoor moet een therapeut dus oppassen, vooral wanneer het bijvoorbeeld gaat om vermeende incest of mishandeling. Je wordt altijd wakker Het is onmogelijk in een hypnotische staat te blijven 'steken'. Wie toch in hypnose zou blijven, zou trouwens gewoon in slaap vallen en daarna nuchter wakker worden. Het lijkt er trouwens op dat men ook in het dagelijkse leven vaak een hypnotische staat ervaart, bijvoorbeeld bij het lezen, het tv kijken, of het beoefenen van yoga of meditatie. Hulpmiddel Zoals gezegd, is hypnose vaak een uitstekend hulpmiddel bij het behandelen van allerlei kwalen en problemen van psychologische of psychosomatische aard. En aangezien lichaam en psyche enorm veel wederzijdse invloed op elkaar uitoefenen, betekent dit dat je heel wat lijden kunt verzachten of wegnemen met hypnose. Zo is er zelfs veelvuldig aangetoond dat hypnose erg effectief is tegen allergieën, psoriasis en angsten, maar ook bij het behalen van positieve doelstellingen worden er vaak hypnotische technieken gebruikt.
Zelfverbetering
Betrouwbare leraar: Welkom Student, Zelf afgestudeerd aan de studie Wiskunde en Informatica, heb ik opgemerkt dat er veel vakken zijn waar een gros van de studenten moeite mee heeft. Dit zijn vaak ook nog eens de vakken die het belangrijkst zijn voor de voortgang, omdat veel toekomstige vakken er op voortborduren. Ben jij nou een bachelorstudent en heb jij dit zelfde probleem, dan ben je op het juiste adres. Samen nemen we de stof door en werken we naar je tentamens toe, zodat jij zelfverzekerd je tentamens in kan. Veel van dit soort vakken hebben vanaf een 'birds-eye view' duidelijk specifieke soorten opgaven die je moet kunnen om je tentamen te halen. Dit soort opgaven pikken we eruit en daar gaan we je samen in trainen om hier handigheid in te krijgen. Daarnaast zullen we je zwaktepunten tegengaan door opdrachten en theorie daarover door te nemen. Om een duidelijk idee te krijgen van welke vakken ik gedaan heb en waar ik je precies mee kan helpen, heb ik hieronder een lijst met mijn voltooide universiteitsvakken (allemaal behaald met een 7 of hoger). Merk op dat ik zelf in Utrecht studeer, dus jouw vakken kunnen van andere namen voorzien zijn. Wiskunde - Bewijzen in de Wiskunde - Infinitesimaalrekening en Lineaire Algebra 1 - Inleiding Kansrekening en Statistiek - Infinitesimaalrekening en Lineaire Algebra 2 - Analyse - Inleiding Meetkunde - Inleiding Groepen en Ringen - Inleiding Analyse in Meer Variabelen - Inleiding Topologie - Functies en Reeksen - Discrete Wiskunde - Topologie en Meetkunde - Inleiding Scientific Computing - Analyse in Meer Variabelen - Differentieerbare Variëteiten - Groepen, Modulen en Voorstellingen - Scriptie Informatica - Computerarchitectuur en Netwerken - Imperatief Programmeren - Functioneel Programmeren (Haskell) - Introduction Project - Databases - Datastructuren - Graphics - Optimalisering en Complexiteit - Talen en Compilers - Concurrency - Modelleren en Systeemontwikkeling - Software Testing en Verificatie - Beeldverwerking - Softwareproject Als je niet zeker weet of ik je kan helpen, dan kan je me altijd een bericht sturen! Sam
Wiskunde · Wiskundige analyse · Computer programmeren
(2 recensies)
Jonatan - Gent, België36€
Betrouwbare leraar: Presentatie Welkom op mijn online site om Spaans als vreemde taal te leren. Mijn naam is Jonathan, ik ben docent moderne talen en ik ben vertaler en tolk. Ik heb 10 jaar uitgebreide ervaring op het gebied van onderwijs en vertaling. Ik ben toegewijd aan het onderwijzen en onderwijzen van talen op alle niveaus, waarbij ik mijn methoden toepas die rekening houden met de specifieke behoeften van mijn studenten, zowel professioneel als academisch. Methodologie: Cursusvoorstel: -diagnostisch interview en initiële niveautest (theoretisch-mondeling) Tijdsverdeling en definitie van lesmethodologie: -theoretisch-praktische lessen (2u) -conversieklassen (2 uur) -holistische controles (elke 4 theorielessen) -finale analytische evaluatie (aan het einde van de cursus) -Huiswerk en praktisch werk thuis (bv. Geschreven composities [wekelijks]) -reviews (2u, vindt plaats voor het examen) -Dele voorbereidingscursus (diploma Spaans als vreemde taal) (5 uur per dag, met een verlenging van 4 weken) -Simulatie van officieel examen. (Ongeveer 4 uur). Schoolondersteuning, gesprekslessen, theoretische, grammaticale en pragmatische grondslagen, taalkundig advies, herziening en stilistische correctie. De modaliteiten voor lesgeven variëren afhankelijk van de specifieke doeleinden. Aanpassingsvermogen op verzoek van de studenten. Privé-, groeps-, online-, telefoon-, thuis- en zakelijke lessen. Academische opleiding: • Docent Spaans als vreemde taal. Instituto Cervantes, Spanje. • Taaldocent Engels en Spaans. Universiteit van Alicante, Spanje. • Vertaler en tolk uit Engels-Spaans, Frans en Italiaans. Universiteit van Alicante, Spanje. • Master in institutionele vertaling studeren: juridisch-administratieve, economisch-financiële en commerciële zaken. Beroepservaring: 10 jaar ervaring in het lesgeven van Engels en Spaans als vreemde talen. Enkele klanten: • Ministerie van Financiën, Spanje. • Ministerie van Justitie, Spanje. • Ministerie van Ontwikkeling, Spanje. • Geneesmiddelenbureau, Spanje. • DELE-examinator • Cambridge Assessment Engelse examinator. 'Talen leren geeft ons toegang tot onhoorbaar klinkende werelden.' Vriendelijke groeten! Jonathan
Spaans · Engels
Altviool · Viool
Betrouwbare leraar: Ben je geïnteresseerd om de grondbeginselen van hedendaagse dans te leren en tegelijkertijd een dieper inzicht te krijgen in je eigen persoonlijke bewegingsstijl, te werken aan de mobiliteit en flexibiliteit van het lichaam en jezelf te leren uiten op je eigen unieke manier? Ik bied lessen aan op drie verschillende gebieden: (er is uiteraard de mogelijkheid om de les op maat te maken door elementen van alle drie de lessen te combineren, afhankelijk van de behoeften en wensen van de leerling) 1. Hedendaagse dans Lesbeschrijving: We leren de basisvaardigheden van hedendaagse dans (loslaattechniek) en vloerwerk, verbeteren de mobiliteit en leren choreografische sequenties en zachte acrobatiek. De lessen zijn opgebouwd rond een dynamische warming-up en versterking, mobilisatie van de spieren en activering van de core, de wervelkolom en de ledematen. Bij vloerwerkoefeningen ligt de nadruk op het verkrijgen van controle over ons gewicht, op vloeiend en continu bewegen zonder overmatige spierkracht en op het besparen van energie en het voorkomen van blessures. We leren basisvaardigheden en zachte acrobatiek (schouderrollen, spiraalrollen, vloerspins, knieslides, handstanden). Aan het einde van de les creëren we een choreografiesequentie en een cool-down met ontspannings- en rekoefeningen. Voordelen: lichaamsbewustzijn, verminderde stress, verbeterde balans en coördinatie, flexibiliteit, kernkracht, zelfexpressie, boost van energie en zelfvertrouwen 2. Dansconditie (workout/barre/fitness) Lesbeschrijving: Het doel van de cursus is om essentiële tools te leren zodat studenten hun flexibiliteit en kracht, lichaamsbewustzijn en coördinatie kunnen verbeteren. De les begint met een warming-up van begeleide improvisatie op muziek. We gaan verder met korte barre-oefeningen. We maken gebruik van conditionering, versterking en coördinatie, barre-workout en evenwichtsoefeningen. De les is gericht op het verbeteren van het bewegingsbereik, de flexibiliteit, stabiliteit en algehele functionele beweging van het lichaam. Door middel van begeleide oefeningen leren de studenten hoe ze hun fysieke conditie kunnen verbeteren en blessures kunnen voorkomen. Elke les eindigt met een cooling-down. Voordelen: verbeterde creativiteit en spontaniteit, vertrouwen en ontspanning, verminderde stress, lichaamsbewustzijn 3. Beweging & improvisatie Lesbeschrijving: Het doel van de les is dat leerlingen hun persoonlijke bewegings- en compositorische vaardigheden verkennen, zich op hun gemak voelen bij spontane bewegingen en het lichaamsbewustzijn en de creativiteit vergroten door middel van beweging. We beginnen met een warming-up van begeleide improvisatie en enkele korte warming-upoefeningen ter voorbereiding op de les. We zullen gebruik maken van improvisatietechnieken om ons bewustzijn en reactievermogen te trainen, om te leren hoe we flow en moeiteloosheid in onze bewegingen kunnen integreren om blessures te voorkomen en we zullen muziek en geluid gebruiken als hulpmiddelen om ons bewegingsvocabulaire uit te breiden en ons lichaam van stress te bevrijden. , vormen en stijfheid. De les is ook geschikt voor acteurs/performers of dansers van alle niveaus en stijlen die hun bewegingstaal willen uitbreiden en terug willen keren naar de basis om de mogelijkheden van hun lichaam vanuit verschillende perspectieven opnieuw te verkennen. Elke les duurt één uur. Alle lessen zijn geschikt voor alle niveaus (beginner - gemiddeld - gevorderd). Alle lessen worden afgestemd op de behoeften en wensen van de leerlingen.
Dansen · Fitness
Essay's schrijven (universitair niveau) · Bijles · Leer-en studeervaardigheden
Resultaten aan het tonen 876 - 900 van 3073876 - 900 van 3073

Onze leerlingen from Krimpen Aan Den IJssel beoordelen hun leraren.

Om de kwaliteit van onze leraren te kunnen garanderen, vragen we onze leerlingen from Krimpen Aan Den IJssel om ze te beoordelen.
Uitsluitend de beoordelingen van leerlingen worden weergegeven en zij zijn gegarandeerd door Apprentus. Gewaardeerd 4.9 van 5 op basis van 38 beoordelingen.

FRANS ONLINE TEACHING - Alle niveau's, alle vaardigheden (Antwerpen)
Melanie
Ik heb meteen 10 lessen Frans bij Melanie aangevraagd en heb daar nog geen moment spijt van gehad. Ze heeft meteen mijn werkpunten opgemerkt en vervolgens de lessen daarop gebaseerd. De lessen zijn dan ook zeer gepersonaliseerd volgens de noden van de cursist. Bovendien is het enthousiasme en de kennis van Melanie over de Franse taal zeer aanstekelijk. Ze geeft motiverend les en zowel de lessen als de huistaken zijn gevarieerd en uitdagend. Ten slotte werkt ze eveneens met verschillende digitale tools om de lessen efficiënt en interactief te maken. Un grand merci!
Beoordeling door SARAH
Photoshop (Privé)les workshop cursus training in heel NL (Amsterdam)
Monique
De lessen van Monique zijn echt heel fijn! Zij is niet alleen ontzettend vriendelijk en geduldig, maar ook ongelooflijk veelzijdig. Haar creativiteit en duidelijke uitleg hebben mijn Photoshop-vaardigheden naar een hoger niveau getild. Absoluut een aanrader!
Beoordeling door HARPREET
Italiaans alle niveaus - kind / volwassene - conversatietafel (Ukkel)
Artemisia
De samenwerking met Artemisia is bijzonder vlot verlopen. Ze is een gepassioneerde, geduldige leerkracht die mijn interesse in Italië verder heeft aangewakkerd. Een echte aanrader!
Beoordeling door VICKY